Вести

ВУЧЕВИЋ: НЕЋЕМО ДОЗВОЛИТИ ДА НАС ИКО УЦЕЊУЈЕ У РАЗВОЈУ НОВОГ САДА

План "Србија 2025" је стратешки битан за развој целе државе, а Нови Сад већ има спремне добре пројекте: попут реконструкције Спенса, изградње нових школа и инфраструктуре, и очекујемо да ће повући што више додатних средстава за даљи развој града, оценио је градоначелник Милош Вучевић. На питање када ће кренути изградња бар једног новог моста, посебно оног који најчешће спомиње као последњу фазу изградње Булевара Европе, а који би требало да споји тај део Лимана са Сремском Каменицом, градоначелник објашњава: "Пре неколико дана сам о томе разговарао са амбасадорком Кине госпођом Чен Бо, о добијању преференцијалних кредита, јер имамо већ понуду једне кинеске компаније. Тај мост нам је кључан за боље организовање саобраћаја, а стручњаци кажу да у наредних 10 година морамо да га завршимо. Ја сам о томе и званично писао и председнику, премијерки...". На питање зашто лобира за мост, када још увек није усвојен План генералне регулације приобаља, Каменичке аде и Петроварадинске аде, који осим изградње моста предвиђа и потпуно уређење тог дела града и коначно спуштање Новог Сада на реку, градоначелник је рекао да су урбанисти урадили свој део посла. "План имамо, али немамо сагласност "Вода Војводине". Питајте њих зашто коче. Не знам шта раде, али знам да ћемо се обратити ресорном министарству и тражити да држава интервенише. Нећемо да дозволимо да нас ико уцењује и зауставља у развоју Новог Сада. То је потез којем припадају Каменичка ада, Рибарско острво, Дунавац, Шодрош, Бродоградилиште... Осим Бродоградилишта које је приватизовано, већином је градска имовина, али део припада јавним предузећима "Воде Војводине" и "Војводинашуме". Дакле, није то само питање Бродоградилишта као што неки злонамерно желе да представе, како се наводно погодује неком приватном инвеститору. Оно заузима 2 посто укупне површине, Каменичка ада обухвата 23 %, па зелене површине... У питању је огроман еколошки и туристички потенцијал Новог Сада који желимо да искористимо, а све стоји у месту зато што "Воде Војводине" краду време Новог Сада и Новосађана. Ако имају неку примедбу нека нас писмено о томе обавесте, уместо што ћуте. Грађани их плаћају за то што се не баве својим послом", оптужује Вучевић. Вучевић наглашава да неко стално прави алузију на пројекат "Београд на води", који сматра сјајним, и демантује да праве његову копију. "Правимо новосадску причу која нама погодује. Хоћемо да нам Рибарско острво више не изгледа као полу Амазон, запуштено и неискоришћено, да не гледамо рушевине Неимара и Бродоградилишта, и све оне реликвије бивших промашених политика. Њихови тајкуни су затворили и Бродоградилиште и Неимар, оставили шупе и бараке, обалу зараслу у растиње, где има бар 50 илегалних викендица. И њима не одговара да се уведе ред и да се Нови Сад даље развија", додаје Вучевић. На списку нових мостова налазе се и мост који је део будућег ауто-пута Рума–Нови Сад, предвиђен преко петроварадинско-ковиљског рита, као и пешачко-бициклистички мост на стубовима моста Франца Јозефа, за који ће ускоро бити представљено идејно решење. После деценија чекања, град убрзо припрема пројекат и регионалне депоније. "Урбанистички је тачно одређена адреса регионалне депоније, на простору иза постојеће, само још нема пројекта. Верујем да ћемо тендере ускоро наставити, како би могли да уговоримо пројекат до краја 2021.године, што је рок који имамо од ЕУ. Морамо да знамо да ћемо кроз ту депонију први пут добити на правилан, квалитетан и технолошки исправан начин третман отпада и неће угрожавати животну средину за разлику од свега онога што имамо деценијама уназад", објашњава Вучевић. Градоначелник је рекао да стално ослушкује мишљења Новосађана, и истиче да они најпозитивније оцењују одлуку о бесплатном боравку у вртићима, реконструкцију Спенса, и укидање саобраћаја у Подграђа тврђаве.