Вести

МАЛИ: ОД ДАНАС ВЛАСНИЧКИ УДЕО ДРЖАВЕ У ЕР СРБИЈИ 82 ОДСТО

Министар финансија у Влади Републике Србије Синиша Мали изјавио је да је завршен процес докапитализације националне авио-компаније Ер Србија чиме је промењена власничка структура, тако да ће Етихад бити 18 одсто власник Ер Србије, а преосталих 82 одсто држава Србија. Мали истиче да ће новац који је уплаћен за докапитализацију бити искоришћен за санирање губитака које је Ер Србија имала током пандемије, али и за враћање појединих дугова које та компанија има према банкама. "На прави начин смо тиме стабилизовали нашу авио-компанију, као и њен биланс стања, ојачали смо учешће државе у њој и вратили неке кредите и дугове које је направила због короне", рекао је Мали. Додаје да је држава у протекла два месеца веома пажљиво, стрпљиво и посвећено радила на програму реструктурирања и на процесу, како је навео, државне помоћи авио-компанији, која је, подсећа Мали, дозвољена европским земљама од Европске комисије како би те компаније ублажиле негативне последице пандемије. "Цела ЕУ је то дозволила. Луфтханзи је Немачка помогла са девет милијарди евра, Ер Франсу је Француска помогла са шест милијарди евра, тако смо и ми помогли нашој националној компанији и потпуно је стабилизовали", истиче Мали. Указује да Црна Гора није имала начин да помогне својој авио-компанији Монтенегро ерлајнс, управо због тога што се, каже, нису придржавали дефинисаних правила ЕК о државној помоћи. Не само што Ер Србија без проблема улази у 2021. годину, већ, додаје Мали, размишља се и корак даље - како да се искористи празан простор на линијама из Тивта и Подгорице, како би наша компанија зарадила још новца и максимизирала линије. Истиче да је Ер Србија од националног интреса и подсетио да је та компанија током пандемије довезла медицинску опрему, респираторе, лекове, али и наше грађане са бројних светских дестинација где су се у том моменту затекли. Мали је нагласио и да је прошле недеље усвојен план реструктурирања тог предузећа.