Вести

ВЕСИЋ: БЕОГРАД ПРЕЛАЗИ НА КУПОВИНУ ЕКОЛОШКИХ ВОЗИЛА

У Београду више неће бити купљено ниједно возило за јавни градски саобраћај које није на природни гас, хибридни погон или електрично возило, рекао је заменик градоначелника Београда, Горан Весић, и додао да се одустало од куповине 100 зглобних дизел аутобуса. Весић је на јавном слушању у Скупштини Србије рекао да ће ове године уместо 100 дизел возила, како је првобитно било планирано, бити купљено 200 аутобуса на природни гас. У наредне четири године сваке године град ће куповати по 80 таквих возила и у наредних пет година биће 520 аутобуса на гас. „За седам година град Београд неће имати аутобусе који нису хибридни, електро, или на природни гас", рекао је Весић. Весић је рекао да је Град Београд предложио 43 конкретне мере за побољшање квалитета ваздуха у вредности 6,5 милијарде евра. Весић је рекао да је вредност метроа, који је један од предлога мера, три милијарде евра, наводећи да Београд има довољно новца да спроведе мере. Весић је рекао да су највећи проблем загађења ваздуха у Београду индивидуална ложишта којих има више од 300.000, наводећи да загађења стварају и аутомобили, аутобуси, камиони. У Београду има 720.000 регистрованих возила, око 80.000 аутомобила више него пре шест година, рекао је Весић. „Изградња метроа почиње крајем године и суштина је да ће око 30 одсто саобраћаја бити спуштено испод земље што значи да ће и загађење бити мање“, рекао је Весић. Весић је рекао да ће Београд обезбедити 25 мерних станица и да ће мерачи квалитета ваздуха бити постављени на 254 локације у граду, као и да је у плану израда апликације за телефон путем које ће грађани моћи да провере квалитет ваздуха у сваком делу Београда. Весић је рекао и да ће град наставити да шири пешачке зоне и да подстиче развој бициклистичког саобраћаја. Београд је једина локална самоуправа у у овом делу Европе која је изашла са конкретним планом решења загађења, рекао је Весић. Весић је показао примерак „Вечерњих новости“ с краја шездесетих година, на чијој је насловној страни био управо текст који је упозоравао на квалитет ваздуха и проблем загађености, наводећи да тај проблем постоји деценијама и да није од јуче.