Вести

ВЕСИЋ: ЂИНЂИЋА И ВУЧИЋА МРЗЕ ИСТИ ЉУДИ

Заменик градоначелника Београда Горан Весић активан је учесник на политичкој сцени Србије пуне три деценије. Када је Весић пре неколико година за Вучића рекао да је нови Ђинђић на њега се подигла кука и мотика. Можда су многи заборавили, али ево ја ћу да их подсетим, да су најжешћи противници Зорана били исти они људи који данас критикују Вучића. Највише ме нервира када видим ове из Пешчаника како се позивају на Зорана, па Соња Бисерко, Хелсиншки одбор, исти новинари који данас најжешће нападају Вучића тада су блатили и Ђинђића. Весић истиче да су обојица имали одлике великих лидера. У политици не смете да имате лична осећања. И Вучић и Ђинђић увек су по страни остављали личне емоције и били су спремни да седну за сто са људима који су им били најжешћи противници ако мисле да је то добро за њихову политику. То је одлика великих лидера. Ако нисте у стању да оставите по страни личне емоције онда не можете да водите ни кућни савет, а камоли државу, истиче Весић. Нападали су их, додаје Весић, зато што су и Ђинђић и Вучић желели да реформишу државу, промене економију, друштво и то се може видети само код њих двојице. И за Ђинђића и за Вучића важи иста ствар: мрзе их, јер све што су добро урадили је мерило неспособности њихових претходника. Њих двојица су после Милана Стојадиновића први реалполитичари, како је то дефинисао Добрица Ћосић. То су политичари који живе у свом времену и разумеју геополитичке односе у свету. И Ђинђић, као немачки ђак, и Вучић, чак он можда и више, су урадили много на приближавању Србије и Немачке. Обојица су, наставља Весић, имали готово идентично мишљење о две за Србију суштинске ствари, повезаности политике и бизниса и решавање косовског проблема. Када кажем повезаност политике и бизниса не мислим на тајкуне већ на привреду. Нема развоја друштва ако политика није у служби привреде и бољег стандарда грађана. То је Ђинђић први схватио, а то данас ради и Вучић. Имају сличну енергију, посвећеност послу, врло су захтевни и с правом траже од својих сарадника максимум јер и сами много раде. Врло су интелигентни, тачно знају шта хоће од вас и не може да их фолирате, то није пролазило код Ђинђића, а не може ни код Вучића. Вучић на протесту за одрбану Оље Бећковић Председник Александар Вучић и Горан Весић познају се још из студентских дана, са Правног факултета. Упознали смо се на вежбама код нашег драгог професора Симе Аврамовића, на часовима Опште историје државе и права. Средином деведесетих њих двојица су имали оштар политички дуел после кога су отишли на пиће у "Ајриш паб", код Београђанке. Сећам се да је тада чак и она која мрзи цео свет, Оља Бећковић, рекла да је то последњи велики политички дуел у Србији. И заиста је било жестоко. Ја сам заступао једну страну, он другу и нисмо се штедели. Пре и после дуела смо били на пићу и тада је било потпуно нормално да пијете пиће и разговарате са неким ко вам је политички био потпуна супротност. Обојица смо били и на протесту испред Студија Б и бранили Ољу Бећковић када су јој укинули емисију. Исту ову Ољу Бећковић која нас данас напада рекао је Весић. Нови пројекти у Београду Поносан сам истиче Весић на 14 вртића које ћемо завршити наредних месеци. Никада се у Београду није урадило 14 вртића за годину и по дана. Са новим капацитетима за 3.000 малишана више неће бити листа чекања. После тачно 50 година коначно су се стекли услови да 2021. почнемо градњу метроа, захваљујући Вучићу који је успео да пронађе новац. Градња метроа трајаће седам година и коштаће 4,4 милијарде евра, рекао је Весић. У међувремену, проширићмо трамвајску мрежу за 60 километара. Продужићемо трамвајску линију од Пожешке према Цераку, од Јурија Гагарина ка Бежанији, спустићемо се ка Богословији, до Аде Хује, па преко моста на леву обалу Дунава, истиче Весић. Весић додаје, радимо проширење БГ воза према Сурчину и Обреновцу. Кад све ово завршимо, за седам година, шински саобраћај ће постати основни превоз у Београду. Кроз град ће се путовати брже, удобније и лакше. Успостављање превоза реком са стајалиштима. Завршетак обилазнице око Београда после 27 година. Поред спољне обилазнице градиће се и унутрашња обилазница, од моста на Ади Хуји до новог моста на Ади. Радимо два велика тунела, од којих је један онај који почиње код Економског факултета, а завршава се код Панчевачког моста, чиме ће се саобраћај у центру града смањити за 14 одсто истиче Весић. Почећемо да градимо фабрику за прераду вода у Великом Селу, када буде готова директно ћемо угасити 80 излива београдске канализације у Саву и Дунав, рекао је Весић. Поносан сам што ће ове године свака кућа у Обреновцу добити воду, додаје Весић.