ВЕСИЋ: ОНО ШТО ЈЕ ЛОНДОН ЗА СВЕТ ТО ЈЕ БЕОГРАД ЗА РЕГИОН
Оно што је Лондон за свет, то је Београд за регион, рекао је заменик градоначелника Горан Весић и додао да се све више странаца досељава у Београд и купује станове у српској престоници. Весић је нагласио да је у Београду све више аутомобила и да је крајем прошле године било 739.000 регистрованих возила, што ствара огромне саобраћајне гужве. Београд је, како је рекао, једини град у Европи где је аутобус основни вид јавног превоза, а не метро и лака железница. "Зато сада радимо на жутим тракама што ће побољшати пролазност јавног превоза, али неће решити проблем", рекао је Весић. Нагласио је да је важно што се завршава обилазница око Београда, да то ради Влада Србије и објашњава да ће, када се заврши последња деоница од Бубањ потока до Орловаче, из града бити потпуно измештен транзитни саобраћај. Додаје да у марту или априлу почињу радови на изградњи пута Сурчин - Нови Београд и да ће и ту деоницу , која ће бити дугачка око осам километара, такође финансирати Влада Србије. Весић најављује да ће и даље развијати пројекат БГ воза, али и да ће се проширивати шински систем. Весић је подсетио да је БГ возом са центром града повезан Земун, Овча, Ресник, затим Барајево, Младеновац, Лазаревац. "Сада неко ко путује од Лазаревца до Вуковог споменика путује тачно 63 минута. Аутобусом не може да стигне ни за 100 минута, под условом да тај аутобус не упадне у саобраћајну гужву", нагласио је Весић. Наглашава да ће се наставити са развојем пројекта БГ воз, за који је потребно око 500 милиона евра и који је независан од пројекта метроа. Линија БГ воза биће продужена према Макишу, Карабурми, затим према Сурчину, Обреновцу. Највећи део проблема саобраћајних гужви биће решен, како је рекао, изградњом метроа. Захваљујући председнику Александру Вучићу, наводи Весић, београдски метро ушао је у Национални инвестициони план. Подсећа да ће у сепрембру бити усвојен план генералне регулације шинских система на територији Београда, који обухвата БГ воз, метро и трамвај. Планирано је, ширење трамвајске мреже. То подразумева да ће трамвај прећи на леву обалу Дунава, преко новог моста на Ади Хуји који почиње да се гради 2021. године. "Трамвај ћемо продужити на Чукарици од Пожешке према Цераку, затим од Богословије према Вишњичком пољу", закључио је Весић. Дочек у Београду међу најмасовнијим у Европи Весић је рекао да је дочек Нове године у Београду био међу најмасовнијим у Европи и да званичне процене кажу да је било око 60.000 људи, а да он сматра да је било и више, око 80.000. "Плато испред Скупштине Србије био је препун и 30. и 31. децембра. Имали смо програм две вечери. Прво вече, 30. децембра, имали смо програм намењен млађој публици и тада је било око 50.000 људи. Друго вече, 31. децембра, био је програм намењен за све", рекао је Весић. Нагласио је да је дочек на платоу испред Скупштине Србије прошао без иједног инцидента, што значи да је организација била добра, а контрола на улазима одлична. "Безбедност је важна и то је један од разлога због чега се туристи одлучују да дођу у неку земљу. Београд има све више туриста. Ми смо у децембру прешли цифру од милион страних туриста. Има земаља које имају море па немају милион страних туриста", нагласио је Весић. Додаје да се неће још дуго чекати а да приход од туризма у престоници буде милијарду евра. Подсећа да Београд живи од туризма, да се више од 30 одсто туриста поново враћа, што значи да им је било лепо. "Наш следећи циљ је конгресни туризам где имамо велики потенцијал. Туристи који долазе на конгресни туризам троше много више", истакао је Весић и додао да ће кренути реконструкција Сава Центра. Подсећа да у престоници Србије данас има више од 120 хотела, а да их је 2013. године било шездесетак.