Вести

ВЕСИЋ: ПРОЦЕС ПОТПУНО ТРАНСПАРЕНТАН, У СКЛАДУ СА ЗАКОНОМ

Заменик градоначелника Београда, Горан Весић, изјавио је да ће тендер за новог партнера за наплату карата и управљање возилима јавног превоза у главном граду у потпуности бити транспарентан и да је све урађено у складу са Законом о јавно-приватном партнерству. Тендер ће бити расписан сутра и спроведен по моделу јавно-приватног партнерства којем је претходила студија о јавном превозу у главном граду, коју је израдио Саобраћајни факултет Универзитета у Београду. Весић је истакао да је све урађено у складу са Законом о јавно-приватном партнерству који, додао је, гарантује да на тендер могу да се јаве сви на свету који се баве овим послом. Весић је рекао да је сачињен списак великих градова у Европи и свету који имају приватне партнере и додао да свако од њих може да се јави на овај тендер. "Секретаријат за јавни превоз ће, када тендер буде расписан, обавестити највеће фирме, које раде у великим градовима, да је у Београду расписан тендер, јер желимо да се јаве сви који желе да на њему учествују", рекао је Весић. Весић је додао да ће тендер бити спроведен по моделу јавно-приватног партнерства којем је претходила студија Саобраћајног факултета у Београду о јавном превозу у престоници, те поновио да је реч о потпуно транспарентном процесу. "Рок за пријаву на тендер је 25. фебруар, након чега наша комисија има 30 дана да одлучи која је понуда валидна. То онда иде на републичку комисију за јавно-приватно партнерство, а потом на Скупштину града Београда", рекао је Весић. У септембру је истекао десетогодишњи уговор који је Град Београд имао са фирмом "Apex Solution", која је направила БусПлус систем за наплату карата и управљање возилима у јавном превозу у престоници, али је због епидемије корона вируса уговор продужен до завршетка процеса избора новог партнера у складу са законом. Градски превоз бољи од приватних превозника У Београду је јавни градски превоз и по опремљености и по платама бољи од приватних превозника, рекао је Весић и додао да ће град наставити да улаже у градски превоз. Весић је рекао да у ГСП "Београд" тренутно ради 2.938 возача, од којих је око 650 на уговору. Весић је навео да је просечна плата возача 74.000 динара и да је много већа него код приватника. Подсетио је да је Град Београд добио сагласност Владе Србије за пријем у стални радни однос 128 возача, који су радили на одређено време по уговорима дуже од две године. "Радимо преобуку свих возача и наш конкурс за пријем возача је стално отворен. Сви који желе да возе у градском превозу могу да се пријаве. Ко нема Д категорију, ми плаћамо обуку за то како би могли да раде", рекао је Весић.